Vi söker DIG!

Av: Leif M. | Datum: 2019-03-25 | Visad 189 gånger

I år arrangerar JOK, tillsammans med grannklubben Väsby OK, det som kallas för SOMMARLÄGRET i Stockholm. Vi kommer att ha lägret i Ängsjö och det riktar sig mot alla barn och ungdomar t o m 16. Antalet deltagande barn brukar vara ca 350 och i år får vi också sällskap av barn och ungdomar från Gotland.

Lägret varar från fredagen den 24 maj till söndag lunch den 26 maj och man bor i egna tält (ca 100 tält). Till detta arrangemang kommer vi behöva ett 70-tal funktionärer och då är naturligtvis ni som föräldrar till våra barn de viktigaste resurserna.

I detta första steg söker vi två nyckelpersoner.

1) Tävlingsledare Äventyrsstafett. En stafett för alla åldrar och med blandade inslag av ploj, lek och orientering. Här tror vi att vi söker någon som inte behöver ha så djup orienteringsbakgrund (man får ha det iof) och som kan tänka sig att hålla ihop trådarna för denna del av lägret. (Lördag eftermiddag). Vill du veta mer om vad det innebär hör av dig till Andreas Grunder.

2) En superviktig funktion är att hålla ihop näringsdelen. Vad ska vi ha för mat, varfrån ska vi ta den, hur ska serveringen vara bemannad osv. Har du känslan för logistik och kanske möjligen en aning om upphandling och storkök söker vi verkligen DIG. Du och en person från Väsby OK blir de som håller i trådarna. Vi hjälper till med bemanning.
Det här är en funktion vi måste besätta snarast så hjälp oss med det!!

Jag och Andreas Grunder sitter i projektets ledningsgrupp, Robert Pedersen är ansvarig tävlingsledare för söndagens Lägerstafett, men nu måste vi får fler ombord som kan hjälpa oss att se till att årets populära Sommarläger i Ängsjö blir en upplevelse för alla deltagande barn och ledare.

Tveka inte - du behövs!

Om Sommarlägret: http://www.svenskorientering.se/…/utvecklings…/sommarlagret/

Redan nu går det att anmäla sig också till andra funktionärsposter:

https://jarfallaok.se/events/anmalan.php?vad=visa&tid=1147

Anmäler du dig här SENAST 18 april kan du välja uppdrag själv, därefter kommer vi fördela ut pass. (Minst ett pass per aktivt barn behöver man ta). Intäkterna för detta arrangemang är en avgörande pusselbit i Ungdomssektionens ekonomi som ger oss möjligheten att ha de billiga avgifter vi har i klubbens barn- och ungdomsverksamhet.


Kommentarer

Logga in om du vill skriva en kommentar