Motionsverksamhet

Välkommen att börja orientera med oss! Är du helt nybörjare så rekommenderar vi att du först går vår nybörjarkurs som vi håller en helg i maj se ”Nybörjarkurs

Om du redan kan grunderna i orientering, eller har gått vår nybörjarkurs så är du välkommen att träna med oss varje tisdag mellan kl. 18.00 – 19.15 i anslutning till vår mysiga klubblokal i Granskog. Inte medlem i Järfälla OK? Klicka här för info om medlemskap.

Kan du redan orientera på mer avancerad nivå ("violett" eller "svart") och vill motionsträna med Järfälla OK finns även träningsgrupper för dig. Kontakta oss i motionskommittén så ”lotsar” vi in dig till den träningen.

Under säsongen har vi planerade tisdagsträningar för vuxna nybörjare med ledare/motionsvärdar närvarande. Vi träffas då kl 18 vid anslagstavlan på förrådet invid JOKs klubbstuga i Granskog. Vem som är ledare/motionsvärd och vad träningen har för tema annonseras i kalendern på Järfälla OKs hemsida.

Vid varje tillfälle berättar motionsvärden om vad dagens träning handlar om. Du behöver oömma kläder och kompass (kompass kan finnas att låna).

Dusch och ombytesmöjligheter finns i Granskog.

Vi tränar vanligtvis hela året. De anpassade "breddträningarna" på tisdagar för den som (ännu) inte är van orienterare ordnar vi från ca april till ca september/oktober (med sommaruppehåll under juni-augusti). Och om natt-OL efterfrågas kan dessa breddträningar komma att förlängas att omfatta även oktober. Därefter (vintersäsong) ansluter vi motionsträningen till övrig tisdagsträning. Det innebär mindre orientering och mer grundträning i grupp med skidgång nära motionsspåret eller löp-pass i olika grupper efter nivå.

Har du fler frågor så är du välkommen att höra av dig till oss i Motionskommittén!

Motionskommittén ansvarar inom Järfälla OK bl.a. för

Email: motion@jarfallaok.se

Uppdaterad: 2024-03-03 av Henrik H.

D:7 T:22 Loggen